اخبار

تاثیرات روزه گرفتن برای پوست

در ماه رمضان و روزه داری این نگرانی برای خانم ها پیش می آید که روزه گرفتن با پوست چه میکند؟ آیا روزه گرفتن به پوست آسیب میزند؟ برخی مطالعات گزارش می دهند که روزه گرفتن جنبه طبیعی درمانی به خصوص برای سلامت پوست دارد.

روزه گرفتن برای پوست

جالب است بدانید که تحقیقات ثابت کرده حیوانات زخمی هم غذا نمی خورند تا اینکه جراحاتشان التیام پیدا کند. به همین ترتیب، برخی یافته ها نشان می دهند که روزه گرفتن ممکن است مانع از مشکلات خاص پوستی و مسمومیت ناشی از سم زدایی شود.

روزه گرفتن برای پوست

آیا روزه گرفتن برای پوست مفید است؟

خواص و فواید روزه گرفتن برای سلامت پوست

درماتیت تماسی:

با توجه به مطالعه منتشر شده در آسیب شناسی سمی، درماتیت تماسی ممکن است از روزه گرفتن کوتاه مدت بهره هایی ببرد. برخی از مطالعات می گویند:همانطور که نام آن نشان می دهد، درماتیت تماسی، نوعی خارش پوست ناشی از تماس از یک جسم یا ماده ای خاص است. مطالعه آسیب شناسی سمی، کاهش تورم پوستی را در موش ها با مشکل درماتیت تماسی بعد از روزه گرفتن در ۴۸ ساعت پیدا کرد.

کهیر:

با توجه به مطالعات ، روزه گرفتن ممکن است از نوع ویژه ای از کهیرهایی که کهیر مزمن نامیده می شوند، بکاهد. جامعه جهانی کهیر می گوید که کهیرهای های مزمن، نوعی کهیر هستند که بیش از شش هفته ادامه دار خواهند بود. مطالعه موردی ، نشان داد که روزه در تسکین کهیرها در یک زن ۲۸ ساله در عرض ۱۱ روز موثر بوده است. محققان گفتند که این کهیرها در مدت سه روز پس از روزه نگرفتن باز می گردند.

رفع کهیر پوست

فواید روزه گرفتن برای پوست دارای کهیر

فواید روزه گرفتن برای پوست و سلامت بدن در ماه رمضان

آکنه و اگزما:

اسکینورز گزارش می دهد که مشکلات پوستی مانند آکنه و اگزما می تواند به سرعت با روزه گرفتن از بین برود. این اتفاق ممکن است رخ دهد، زیرا بدن بطور موقت کار هضم را رها می کند و قادر است انرژی های احیا کننده خود را بر روی سیستم های دیگر متمرکز کند با این حال، اسکینورز هشدار می دهد که هنگام شروع روزه داری، ممکن است سردرد و یا دیگر علائم “بی حالی” را تجربه کنید و پیشنهاد می دهد که می توانید برای یک شام کوچک و معقول یک آب میوه را انتخاب کنید.

هیچ چیزی را برای یک روز نخورید و این کار به بدن کمک می کند سموم را تصفیه کرده و عملکرد اندام های دیگر بدن مانند کبد، کلیه ها و دیگر قسمت ها را منظم کند.  با این که بدن سموم را از خود دفع می کند، ولی برخی از آنها در پوست بدن باقی می مانند و خودشان را به شکل جوش روی سطوح مختلف پوست بروز می دهند.

درمان آکنه و اگزما

درمان آکنه از فواید روزه گرفتن برای پوست

روزه گرفتن برای پوست مضر است یا مفید؟

روشن کننده پوست:

روزه گرفتن باعث می شود بدن به سرعت سلول های آسیب دیده پوستی را ترمیم کند. با روزه گرفت در ماه رمضان نه تنها سلول های پوست تجدید می شوند، بلکه دیگر سلول های بدن نیز ترمیم می شوند. فراموش نکنید که سحری بخورید و بعد روزه بگیرید و غذای مقوی بخورید تا بازسازی سلول های پوست سریع تر و سالم تر شود.

اگر احساس می کنید که پوستتان خشک و یا بی حال به نظر می رسد، خوردن میوه در سحری و افطار می تواند به سالم بودن پوستتان کمک کند. اگر دقت کرده باشید از روز چهارم یا پنجم روزه داری، پوست بهبود پیدا می کند البته به شرطی که بعد از افطار به اندازه کافی و مورد نیاز بدن آب بنوشید.

هیدارته شدن و آبرسانی خوب به پوست برای رسیدن به این هدف بسیار مهم است به این دلیل که نوشیدن آب به بدن کمک می کند تا با سرعت بیشتری سمومی که باعث به جوش شده اند را از بدن دفع کند.

خواص روزه برای پوست

روشن شدن پوست صورت با روزه گرفتن

مزایای روزه گرفتن برای پوست و بدن

جلوگیری از تحریک پوستی:

سلامتی پوست و روزه گرفتن روابط بسیار خوبی باهم دارند؛ این رابطه با نتایج بعد از روزه گرفتن ثابت شده است. مشخص می شود که تماس بین پوست و مواد مضر برای بدن و پوست می تواند با روزه گرفتن به حداقل برسد بنابراین، اگر تماسی بین پوست و مواد مضر در بدن وجود داشته باشد، در کم تر از ۴۸ ساعت وقتی که روزه می گیرید، التیام پیدا می کند.

کمک به سم زدایی بدن:

چربی های مواد غذایی مصرف شده و جذب شده توسط بدن در طی چندین ماه، در روزه داری ماه رمضان پاکسازی می شوند.به خصوص غذا هایی که دارای مواد افزودنی هستند و به مرور زمان تبدیل به سم می شوند. وقتی فرد روزه دار است بدن او برای هضم غذا انرژی صرف نمی کند، به جای آن انرژی خود را برای سوزاندن آن اضافات صرف می کند و با باز سازی بدن، سلول های جدید تری تولید می کند.

دکمه بازگشت به بالا